منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
CONTROL VALVE HANDBOOK

CONTROL VALVE HANDBOOK

essential-matlab-for-scientists-and-engineers

essential-matlab-for-scientists-and-engineers

آزمون هوشی هیجانی بار.آن در روانشناسی

آزمون هوشی هیجانی بار.آن در روانشناسی

مجموعه ای از بهترین مقالات علمی در زمینه بیماری های روانی شا

مجموعه ای از بهترین مقالات علمی در زمینه بیماری های روانی شا

بزهكاري و علل و انگيزه هاي آن

بزهكاري و علل و انگيزه هاي آن

پایان نامه حفاري

پایان نامه حفاري

شبكه هاي بيسيم کار آموزی

شبكه هاي بيسيم کار آموزی

کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

گروه محصول -> مقاله- تحقیق- پایان نامه -> آموزش و پرورش

بررسي موانع بهره گيري از تكنولوژي آموزشي در فرايند تدريس و ي



قیمت: ۶۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 103     کد محصول :19326



تکنولوژی آموزشی درعرصه های متعدد کارايي خود را نشان داده است. هر فرد، سازمان يا نهادی که از روشهای پيشنهادی علم تکنولوژي آموزشی بهره گرفته، بيش از پيش بر بهره وری و اثر بخشی خود افزوده است.

تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش به سان چراغی است که درپيش پای روندگان راه آموزش نهاده است، تا با پرتوافکنی خود راههای ناشناخته و تاريک را روشن سازد.

در جهان1 امروز تکنولوژی آموزشی به مفهوم رويکردی بر چگونگی آموزش در ارتباط با اهداف توانسته است باتکيه بر اصول و يافته های علمی و به ويژه روانشناسی يادگيری ، ابزار وسائل در دسترس را،اعم از اشياء ساده ای همانند گچ و تابلوی کلاس و يا دستگاه پيچيدهای مانند کامپيوتر، برای بهينه کردن آموزش و بالا بردن کيفيت آن به خدمت گيرد و علاوه براين ، شيوه هايي نشان دهد كه دانش آموزان با مطالب درسي خلاقانه برخورد كنندو با راهنمايي معلمان خويش ، اقدام به تهيه و توليد برخي از مواد آموزشي مورد نياز نمايند و در اين راه علايق و مهارتهاي خود را بكار گيرند تا نتايج مطلوب از آموزش حاصل شود .

امورزه منظور از تكنولوژي آموزشي ديگر كاربرد مواد آموزشي نيست ، بلكه به معناي مهندس آموزشي ، طراحي و معماري آموزش است . به ديگر سخن مهندسي يك فرايند تعليم و تربيت است . بنابراين همانطور كه يك ساختمان نياز به طراح و مهندي و معمار دارد ، يك نظام آموزشي نيازمند تكنولوژي آموزشي است

-والتر، اي، ويتيچ- چارلز، اف، شولز، تكنولوژي آموزشي(ماهيت و كاربرد) ترجمه ايرج اعتماد، شيراز- رهگشا- 1373 ص9.

از طرف ديگر ، در زماني زندگي مي كنيم كه هيچ يك از معلمان به تنهايي قادر نيست با تغييرات موجود حتي در رشته هاي تخصصي پيش برود تنها جبران فاصله سرعت تحولات و عقب ماندگي  هر انسان مددجويي از وايل مختلفي است كه تكنولوژي نوين در اختيار ما قرار داده است . لذا درمي يابيم كه اگر آموزش و پرورش برپايه علمي استوار نباشد هرگز به صورت فعاليتي ثمر بخش و موثر در نخواهد آمد و هميشه به شكل كاري بي نظام و آشفته باقي خواهد ماند ، به عبارت ديگر پايبند بودن به آموزش سنتي و بدون توجه به آخرين تغييرات و تحولات علمي تنها تنها نتيجاي كه مي تواند داشته باشد تربيت دانش آموزاني با سواد اندك و غير كاربردي است كه هيچ گونه تأثير مثبتي،نه در زندگي شخصي خود و نه در توسعه اقتصادي كشور نمي توانند داشته باشند.

از طرفي متأسفانه هنوز مفهوم تكنولوژي آموزشي در جامعه آموزشي و پرورشي كشور ما به درستي شناخته نشده هنوز هم شناخت عدهء زيادي از معلمان از تكنولوژي آموزشي، همان وسايل سمعي و بصري يا كمك آموزشي است، در حاليكه اطلاع از مفهوم جديد تكنولوژي آموزشي مستلزم مطالعه از تكنولوژي آموزشي ، نظريات تدريس، يادگيري ، تحليل هدفهاي آموزشي، كارايي و جايگاه رسانه ها در امر آموزش است. و بر اين اساس بايد مسؤلان آموزش و پرورش كشور و معلمان و دست اندركاران تعليم و تربيت ضروت و شناخت و استفاده از تكنولوژي آموزشي را بيش از هر زمان ديگر

 

احساس كنند. چرا كه پيشرفت سريع و تؤام با جهش هاي بلند در علوم تكنولوژي در قرن حاضر وظيفة بسيار سنگيني را در قياس با ادوار گذشته بر دوش همه مسؤلان اجتماعي در سطح تصميم گيري به ويژه بر عهدة مسؤلان آموزش و پرورش كشور قرار داده است.

(( همچنين تكنولوژي در صورتي مي تواند حلال مشكلات و راهگشاي مسايل آموزشي باشد كه روي همه ابعاد شامل نظام برنامه ريزي درسي، نظام ارزشيابي، نظام استخدام و تربيت معلم، سازمان مدرسه ها ، سازمان مديريت و برنامه ريزي آموزشي است ، نكته حائز اهميت اين است كه بدبيني بسياري از معلمان نسبت به استفاده از وسائل و روش هاي نوين آموزشي ، خود عامل بازدارنده اي است كه بايد باملاحظات حرفه اي به خوش بيني تبديل شود ، البته دركنار آماده سازي تجهيزات سخت افزاري مورد نياز براي استفاده از روش هاي مدرن آموزشي ، آماده سازي معلمان براي مهارت ورزي در اين زمينه نيز يكي از چالش هايي ست كه توسعه تكنولوژي آموزشي با آن روبروست ، بااين حال دركنار عوامل تسهيل كننده و اميدوار كننده هم وجود دارد براي مثال رايانه در آموزش ابزاري ست براي تقويت و چاشني آموزش از طريق سخنراني و يادگيري ازطريق گوش دادن براي تبديل دانايي به توانايي ، دانش آموز بايد نقش فعالي رادرفرايند يادگيري ايفا كند . او نبايد براي دريافت اطلاعات ، تنها به كتاب درسي و سخنراني معلم دركلاس اكتفا كند ازاين طريق كمتر مي تواند آموخته هاي خود را در موقعيت هاي جديد به كار گيرد و مشكلي را حل كند .اغلب معلمان دانش آموزان را به شيوه سخنراني ( الگوي شنيداري ) آموزش مي دهند . در حالي كه امروزه نتايج روانشناسي يادگيري نشان مي دهد كه دانش آموزان در كلاس به شيوه هاي گوناگون

 ( شنيداري ، ديداري ، جنبشي ) ياد مي گيرند . حال اگر معلمي به شيوه سخنراني آموزش بدهد اكثر دانش آموزان در گروه ديگر از رهنمودها و آموزش هاي كلاسي  معلم محروم مي مانند و بي شك در يادگيري خود با مشكلاتي مواجه ميشوند . بنابراين براي فعال كردن دانش آموزان در كلاس در فرايند يادگيري ، معلمان بايد درشيوه هاي آموزشي خودتجديد نظر كنند . ( عادل يغما- مجله تكنولوژي آموزشي ) در نتيجه همانطور كه بالا گفته شد آموزش و پرورش نقش بسيار مهمي را در اين زمينه بر عهده دارد . اميدوارم با نگارش اين پايان نامه با عنوان « بررسي موانع يادگيري از تكنولوژي و وسايل كمك آموزشي در فرايند تدريس و يادگيري » توانسته باشم گامي هرچند ناچيز در جهت شناخت موانع و محدوديت هاي موجود در بكار گيري تكنولوژي آموزشي در فرايند تدريس و پيشرفت فرهنگ استفاده از تكنولوژي آموزشي در نظام تعليم و تربيت كشورمان برداشته باشم.



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

برچسب ها:موانع  بهره گیری  تکنولوژی  آموزش  آموزشی  فرآیند  تدریس  یادگیری  فرآیند تدریس و یادگیری  تکنولوژی آموزش  
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

فاصله سنج مافوق صوت ( اولتراسونيك )

فاصله سنج مافوق صوت ( اولتراسونيك )

فاصله سنج مافوق صوت ( اولتراسونيك )

حجم:45002KB | بازدید :9

مدار گيرنده : مدار گيرنده تقريباً مانند مدار گيرنده فاصله سنج هاي مافوق صوت بدون ميكرو كنترلر مي باشد . سيگنال اولتراسونيك ( مافوق صوت ) كه به وسيله حس گر ( سنسور ) دريافت مي شود ، طبقه اول آن را 100 برابر ( db  40 ) و طبقه دوم آن را 10 برابر ( db  20  ( مي كند . معمولاً از منبع...

پایان نامه فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی

پایان نامه فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی

پایان نامه فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی

حجم:41835KB | بازدید :6

در سالهاي اخير فضاهاي زيرزميني مخصوصاً حفر تونل در كشورمان اهميت زيادي پيدا نموده چرا كه مسئله آب به صورت يك مشكل اساسي در كشورهاي خشك و كم آب مطرح مي باشد، به طوريكه بعضي از تحليل گران، جنگهاي آينده را جنگ بر سر آب مي دانند، به همين خاطر در كشور ما نيز، مهار آبهاي سطحي سر...

بازسازي تاريخچه تدفين رسوبات، مدل‌سازي حرارتي و مقايسه نتايج

بازسازي تاريخچه تدفين رسوبات، مدل‌سازي حرارتي و مقايسه نتايج

بازسازي تاريخچه تدفين رسوبات، مدل‌سازي حرارتي و مقايسه نتايج

حجم:33716KB | بازدید :6

حوضه رسوبی زاگرس یکی ازنفت خیزترین مناطق جهان است که 12% کل مخازن نفت جهان درآن واقع شده است. ناحیه فروافتادگی دزفول دراین حوضه قراردارد که اکثرمیدان های نفت وگازایران درآن قراردارد. امروزه بررسی میزان بلوغ سنگ های منشاء نقش مهمی دراکتشاف وتوسعه میدان های نفت...

گــل اُخرا و كاربرد آن در صنعت رنگ سازی

گــل اُخرا و كاربرد آن در  صنعت رنگ سازی

گــل اُخرا و كاربرد آن در صنعت رنگ سازی

حجم:29984KB | بازدید :4

کشور ما ایران از جمله معدود کشورهایی است که از لحاظ منابع معدنی بسیار غنی است و از جمله مواد معدنی با ارزش ایران کانسارهای آهن می باشند که در تمام نقاط کشور پراکنده اند آهن به اشکال گوناگون تشکیل ذخیره می دهد از جمله ماگمایی(چادر ملو، گل گهر)، متاسوماتوز(چغارت)،...

بازوی ربات قابل برنامه ریزی برای cnc

بازوی ربات قابل برنامه ریزی برای cnc

بازوی ربات قابل برنامه ریزی برای cnc

حجم:23328KB | بازدید :11

1-1 ) تاريخچه درگاه موازي   وقتي IBM  در سال 1981 ، PC را معرفي كرد، پورت پارالل بعنوان جايگزيني براي پورت سريال، به جهت سرويس دهي و راه اندازي پرينترهاي Dot Matrix  با بازده بالا در نظر گرفته شد. پورت موازي اين خاصيت را داشت كه در هر لحظه هشت بيت داده را منتقل كند. اين...

بررسي كيفيت برق در شبكه توزيع ايرانPower Quality

بررسي كيفيت برق در شبكه توزيع ايرانPower Quality

بررسي كيفيت برق در شبكه توزيع ايرانPower Quality

حجم:21986KB | بازدید :5

امروزه توجه شركت هاي برق منطقه ايي و مشتركين آنها به شكل روزافزوني به مسئله كيفيت توان يا كيفيت برق معطوف شده است. واژه كيفيت برق در كشورهاي صنعتي و در صنعت برق كاربرد فراواني پيدا كرده است مبحث فوق تعداد بسيار زيادي از اعوجاجهاي شبكه را پوشش مي دهد. موضوعاتي كه تحت مبحث...

طرح تاسیسات الکتریکی شرکت پارس کمپرس

طرح تاسیسات الکتریکی شرکت پارس کمپرس

طرح تاسیسات الکتریکی شرکت پارس کمپرس

حجم:21023KB | بازدید :12

1-مشخصات عمومي کارخانه شرکت توليدي وصنعتي پارس کمپرسور اولين وتنها توليد کننده دستگاههاي مولد هواي فشرده (ايراند) درخاورميانه در کيلومتر 27جاده ساوه ، بطرف جاده شهريار ، بعد ازخط راه آهن واقع مي باشد . فعاليت اين شرکت ازسال1354درزمينه صنعت هواي فشرده آغازگرديد. -...

بررسي طراحي پستKV 63 230 كرج و سيستم حفاظتي آن

بررسي طراحي پستKV 63 230 كرج  و سيستم حفاظتي آن

بررسي طراحي پستKV 63 230 كرج و سيستم حفاظتي آن

حجم:20528KB | بازدید :11

امروزه مي توان گفت كه تمام وسايل صنعتي و خانگي و تجاري بطور مستقيم يا غير مستقيم با انرژي الكتريكي سروكار دارند كه نحوه توليد و توزيع اين صنعت عظيم متضمن هزينه ها، نيروها و تخصص هاي مختلف است. يكي از مهمترين بخشهاي صنعت برق همانا طراحي و احداث پست هاي فشار قوي مي باشد كه به...